Το ιστορικό στοίχημα για τον ελληνικό τουρισμό
Η φετινή σεζόν «τρέχει» με βάση την υψηλή ζήτηση που υπάρχει. Η ισχυροποίηση του ελληνικού brand μετά την καλή διαχείριση της πανδημίας και η έντονη επιθυμία του κόσμου να ταξιδέψει μετά τους περιορισμούς, αντανακλώνται στα αποτελέσματα του φετινού καλοκαιριού, τουλάχιστον με τα μέχρι στιγμής δεδομένα.
Πρέπει ωστόσο να έχουμε κατά νου πως αυτό το momentum δεν θα διαρκέσει για πάντα. Ήδη βρισκόμαστε μπροστά σε νέες δυσθεώρητες προκλήσεις που σχετίζονται με το παγκόσμιο κύμα πληθωρισμού, την ενεργειακή ανασφάλεια και τη γεωπολιτική ρευστότητα που πυροδοτεί ένας πόλεμος στην Ευρώπη. Οπότε η μονοδιάστατη προσέγγιση της σεζόν με ποσοτικούς όρους δεν είναι επαρκής για να μας οδηγήσει στο αύριο. Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά είναι αυτά που θα πρέπει να βρεθούν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος όλων των εμπλεκομένων μερών και η συνεργατική στρατηγική που θα ακολουθήσουμε για να τα ενδυναμώσουμε και να τα αναδείξουμε.
To ΞΕΕ διαχρονικά, τονίζει την ανάγκη να μετασχηματίσουμε την ποσότητα σε ποιότητα. Είναι μια στρατηγική ανάγκη που την αναδείξαμε πολύ πριν την πανδημία και ο COVID λειτούργησε μόνον ως επιταχυντής τάσεων που ήδη γνωρίζαμε. Οι πολύτιμοι πόροι που διαθέτει σήμερα η Ευρώπη στις κατευθύνσεις της τεχνολογικής αναβάθμισης, της βιωσιμότητας, της προσβασιμότητας και της εκπαίδευσης πρέπει να αποδειχθούν οι καταλύτες για μια νέα εποχή στον ελληνικό τουρισμό. Οι πόροι πρέπει να αξιοποιηθούν με επενδυτική λογική και τα χρηματοδοτικά εργαλεία να είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες του ξενοδοχειακού κλάδου. Γι’ αυτό και το ΞΕΕ έκανε τέσσερις μελέτες, για κάθε μία από τις παραπάνω κατευθύνσεις, τις οποίες και παρέδωσε στην κυβέρνηση προκειμένου να υπάρχει μια σαφή εικόνα που βρίσκεται σήμερα ο κλάδος και τα προγράμματα να σχεδιαστούν έτσι ώστε να ανταποκριθούν στις ανάγκες και τις τάσεις της αγοράς.
Το ιστορικό στοίχημα για τον ελληνικό τουρισμό είναι να σχεδιάσουμε μια στοχευμένη πορεία συνολικής αναβάθμισης του ελληνικού προϊόντος και με σταθερά βήματα να τη διανύσουμε, ανεξάρτητα από τις διακυμάνσεις των συγκυριών και τις συνεχόμενες αβεβαιότητες που συνιστούν πλέον τη νέα παγκόσμια κανονικότητα. Με την αυτοπεποίθηση των μέχρι σήμερα επιτυχιών μας, πρέπει να δούμε κατάματα το μέλλον και να δώσουμε τις σωστές απαντήσεις ώστε η ελληνική φιλοξενία να συνεχίσει την πολύτιμη προσφορά της στην κοινωνία και την οικονομία.